please leave your contact details

We'll be in touch!

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Blog

2+3=1

2+3=1

20/5/16

Kuinka 2+3 on yhtä kuin 1?

Meillä on kaava: 2+3=1. Myönnettäköön, että en ollut lukiossa loistava matematiikassa, mutta väitän, että me voimme todistaa väitteen 2+3=1 todeksi. Mitä tämä mystinen, virheelliseltä vaikuttava matemaattinen kaava tarkoittaa? Jokaisella organisaatiolla on kolme samaa ongelmaa, haastetta ja tarvetta: 1) lisää, 2) sitouttaminen ja 3) suosio. Jokainen organisaatio tarvitsee kasvua ja se syntyy sitouttamisen ja suosion kautta. Kuinka sitoutamme nykyiset ihmiset paremmin osaksi meitä ja toimintaamme? Mikä tekee meistä suosittuja osalle ja miksi viestimme ei resonoi tietyssä ihmisryhmässä?. Sitouttamisen ja suosion takaisinmallinnuksen kautta löydetään elementit kasvuun. 2+3=1. 

1) Lisää Jokainen organisaatio tarvitsee lisää. Lisää on yhtä kuin kasvu ja ilman sitä on edessä taantuminen ja kuihtuminen. Kaikki me tarvitsemme lisää jäseniä, veronmaksajia, tykkääjiä, kannattajia, äänestäjiä ja ystäviä. Järjestösi tarvitsee lisää jäseniä. Kuntasi tarvitsee lisää veronmaksajia. Aatteesi tarvitsee lisää kannattajia. Puolueesi tarvitsee lisää äänestäjiä ja me kaikki tarvitsemme lisää ystäviä. Lisää, koska se on yhtä kuin kasvu. Lisää, koska se merkitsee eteenpäin menemistä.

2) Sitouttaminen Voitko rinta rottingilla sanoa, että me olemme sitouttaneet ihmiset organisaatioomme loistavasti? Jos kuulut niihin 1%, jotka ovat tehneet sen loistavasti, onneksi olkoon. Jos kuulut siihen 99% joukkoon, ei hätää. Sitouttaminen on asia, jolle voidaan aina tehdä jotain. Mikä sitouttaa ihmiset teihin? Miksi ihmiset sitoutuvat teihin? Ilman sitoutumista perälauta vuotaa. On hulluutta käyttää valtavasti energiaa ja resursseja uusien ihmisten haalimiseksi, jos samaan aikaan pyöröovesta lappaa jengiä ulos samaan tahtiin! 

3) Suosio Mitä suosio on? Pohjimmiltaan suosio on sitä, että sinulla on jotain, mitä muut haluavat. Puolueilla on aatteet ja valta, jota ihmiset haluavat. Kaupungilla sijainti, työmahdollisuudet ja palvelut. Järjestöillä ideologia, jonka eteen ihmiset haluavat tehdä vapaaehtoisesti töitä. Tiedätkö sen, mikä tekee teistä suositun? Mitä ihmiset rakastavat teissä ja mitä he vihaavat teissä? Me uskomme, että tie kasvuun syntyy siitä, että ihmiset sitoutetaan paremmin osaksi toimintaa ja ymmärretään, miksi olemme suosittuja tiettyjen ihmisten piirissä ja, miksi osa ihmisestä ei resonoi viestiemme kanssa. Nämä ongelmat ratkaisemalla saadaan lisää kasvua. 2+3=1 ja meillä on dataa todistamaan prosessimme toimivaksi.

...

Learn more
lisää blogissamme

Osallistamisen monet kasvot

Osallistaminen on kautta aikain näyttäytynyt monella eri tavalla. Eri ihmisille eri aikakausina ja eri yhteisöille aina antiikin kreikkalaisista tuhansia vuosia sitten nykyajan moderneihin kaupunkiyhteisöihin.

The Changing Face of Community Engagement

Community engagement has meant many different things, to many different people, in many different eras, from the Athenians 2,500 years ago to our own cities today.

Seinäjoen Rinki-osallistumissovellus on julkaistu!

Seinäjoki julkaisi oman osallistumissovelluksensa Ringin, elokuussa 2017.