please leave your contact details

We'll be in touch!

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form

Blog

Kuusi syytä miksi järjestöjen pitäisi osallistaa jäseniään

Kuusi syytä miksi järjestöjen pitäisi osallistaa jäseniään

4/5/18

1. Oma kanava tärkeimmälle ruudulle

Mikä oli viimeinen ruutu, jota katselit ennen nukkumaanmenoa? Entä mitä ruutua tuijotit ensimmäisenä herättyäsi? Elämämme pyörii älypuhelimen ympärillä. Se on yhtä kuin sosiaaliset suhteemme, kalenterimme, musiikkisoittimemme, uutislähteemme, viihdekeskuksemme. Se on meidän lompakkomme ja kotimme avain. Puhelin on meillä käytännössä vuorokauden ympäri käden mitan päässä. Kilpailemme ihmisten huomiosta eri medioissa. Mikä on parempi tapa kilpailla huomiosta, kuin tarjota sisällöllesi oma kanava tärkeimmällä ruudulla?

 2. Ei rajoituksia sisällön näkymisessä

Facebook, Twitter, Instagram ja muut somepalvelut ovat monella tapaa loistavia ratkaisuja. Niiden kautta tavoittaa suuren määrän ihmisiä - jos olet valmis maksamaan sisältösi näkymisestä. Jokaisessa palvelussa on algoritmi, joka tuo käyttäjien näkyville relevanteinta sisältöä. Suomeksi: Yrityksesi joutuu maksamaan sitä enemmän mitä useammalle haluat sisältösi näkyvän. Lisäksi algoritmejä on muokattu niin, ettei kaikki sisältö näy kaikille. Joten miten varmistamme, että viestit menevät perille? Omassa sovelluksessasi sinä olet kuningas, et narri. Sovelluksessasi sisältö näkyy kaikille tai juuri sille tietylle kohderyhmälle, jonka olet valinnut - sinä päätät. Voit kohdentaa sisältöjä rajattomasti ja tarkasti järjestösi jäsenille.

3. Kohdentaminen

Jos voisit valita vapaasti, minkä pohjalta kohdentaisit viestejäsi, mitä valitsisit? Valitsisitko perinteiset ikäryhmät? Vai kohdentaisitko viestejäsi sen mukaan, mitä olet oppinut ihmisestä? Mitä, jos jokainen aikaisempi vastaus, profiilitieto ja jäsenen kiinnostuksen kohteet ovat mahdollisuuksia kohdentaa viestejäsi tarkemmin tulevaisuudessa? Koska elämme liikkuvassa maailmassa, on sisältöä pystyttävä kohdentamaan myös ajan ja paikan mukaan. Sisältöjen kohdentaminen tietyille kohderyhmille tietyillä alueilla ja tiettyyn aikaan vielä ei ole koskaan ollut näin helppoa. Järjestösi jäsenet ovat tyytyväisempiä käyttäjiä, kun viestisi ovat heille relevantimpia. Emme halua kaiken viestitulvan keskellä turhia viestejä. Haluamme vain ne, jotka ovat meille tärkeitä.

4. Ponnahdusilmoitusten hyödyntäminen

Taistelemme ihmisten huomiosta. Viestinnässä hiljainen väkertäminen ei riitä. Välillä pitää karjaista, että meillä on nyt sinulle asiaa! Siispä tarvitset push-notifikaatioita.

5. Data ja analytiikka

Olemme muuttuneet passiivisista kuluttajista aktiivisiksi osallistujiksi. Haluamme osallistua meille tärkeiden yhteisöjen kehittämiseen. Meillä on ideoita, palautetta, kokemuksia ja toiveita, jotka haluamme jakaa. Tehtäväsi on osallistaa, kysyä, tiedottaa ja pyytää palautetta järjestösi jäseniltä. Me Future Dialogilla tarjoamme helpon tavan kerätä ja hyödyntää dataa paremman asiakaskokemuksen rakentamiseksi.

6. Kustannukset

Eikö semmoiset sovellukset maksa kymmeniätuhansia tai enemmän? Kyllä, jos lähdet rakentamaan kaikkea tätä itse nollasta, mikä meillä on jo valmiina, maksat kuusinumeroisen summan. Asiakkaanamme pääset liikkeelle huomattavasti edullisemmin ja muutamassa viikossa. Ei siis sadantuhannen euron kustannuksia ja vuoden kehitystyötä, vaan valtakunnan kilpailukykyisin hinta ja valmista nopeammin kuin saat sanottua ponnahdusilmoitus ja hallintapaneeli.

...

Learn more
lisää blogissamme

Osallistamisen monet kasvot

Osallistaminen on kautta aikain näyttäytynyt monella eri tavalla. Eri ihmisille eri aikakausina ja eri yhteisöille aina antiikin kreikkalaisista tuhansia vuosia sitten nykyajan moderneihin kaupunkiyhteisöihin.

The Changing Face of Community Engagement

Community engagement has meant many different things, to many different people, in many different eras, from the Athenians 2,500 years ago to our own cities today.

Seinäjoen Rinki-osallistumissovellus on julkaistu!

Seinäjoki julkaisi oman osallistumissovelluksensa Ringin, elokuussa 2017.